Innowacyjne przestrone, pośpieszne i ultranowoczesne tramwaje dla mieszkańców Krakowa.

Nowe przestrone, szybkie oraz nowe tramwaje dla obywateli Krakowa.

Idealne nowinie dla pasażerów łodzkiej komunikacji miejskiej. W finale zakończono działania związane z wiodącą się procedurą przetargową przy oryginalne tramwaje. Podpisano umowę na ich oddanie. Poniżej przesłana dzisiaj reklama prasowa od konsorcjum instytucji Solaris dodatkowo Stadler.


We wtorek, 16 stycznia 2018 Miejskie Przedsiębiorstwo Transportowe SA w Krakowie w obecności Prezydenta Krakowa podpisało z przedsiębiorstwie ekip Solaris Bus & Coach SA także Stadler Własna Sp. z o.o. umowę ramową (obejmującą 50 tramwajów) wraz z umową realizacyjną pierwszej strony zamówienia obejmującej dostawę 35 tramwajów.

Nowe niskopodłogowe tramwaje będą brać długość 33,4 metra. Zostaną wyposażone w klimatyzację, monitoring, oświetlenie ledowe wnętrza i innowacyjny system informacji pasażerskiej zestawiony z głosowego zapowiadania odpoczynków i tablic wyświetlających trasę przejazdu. W którymkolwiek z tramwajów zostanie postawiona specjalna platforma, jaka ułatwi wsiadanie również wychodzenie osobom niepełnosprawnym chwytającym się na wózkach. W sposobie będą również zamontowane automaty biletowe, w których pasażerowie za bilet pokryją nie jedynie monetami, ale i kartą płatniczą. Z tezą o użytkownikach telefonów także smartfonów na poręczach zostaną postawione porty USB umożliwiające ładowanie urządzeń przenośnych. W drzwiach wagonów będzie obowiązywał układ mienia pasażerów, umożliwiający pomiar liczby przewożonych twarzy oraz zidentyfikowanie tras, na których wskazane jest np. zwiększenie częstotliwości kursów.

Nowe tramwaje będą odczuwały znaczniejsze niż obecne było dotychczas drzwi – 1,4 m. To podejście pozwoli szybszą wymianę pasażerów na odpoczynkach. Z zmian specjalna konstrukcja jezdna ram wózków zapewni obniżenie zużycia środowisk i torowiska, zaś oraz wpłynie na zmniejszenie drgań emitowanych podczas jazdy, co podniesie komfort podróżowania. Nowe tramwaje dzięki zastosowaniu innowacyjnych podejść będą dostarczać bezpieczny przejazd. Każdy wagon będzie zaopatrzony w tzw. absorbery energii, jakie będą koniecznie łagodzić skutki konfrontacji spośród zagranicznymi samochodami.

Tramwaje będą przyjazne dla media. Wykorzystany w nich system rekuperacji umożliwi wykorzystywanie energii wytwarzanej m.in. przy hamowaniu. Ergonomiczna kabina dodatkowo funkcjonalny fotel podadzą z zmianie komfortowe warunki książki dla motorniczych.

Warto też podkreślić, iż dwa różne tramwaje z tej partie będą jako pierwsze w Krakowie zaopatrzone w oryginalny system, który przyjmie na drogę z pustym pantografem, bez mienia z budów trakcyjnej na okresie ok. 3 km (pozostałe wagony będą stanowiły instalację umożliwiającą danie tego organizmu w przyszłości). To wyjaśnienie posiada pozwolić jazdę tramwajom w momencie, gdy nie będzie granicy używania z sieci trakcyjnej (np. w przykładzie awarii sieci lub awarii w punkcie energetycznym).

Solaris Tramino był rozpatrywany w Krakowie w 2015 roku. Tu w czasie obsługi linii nr 1 w bajce Salwator - Wzgórza Krzesławickie. Ulica Dominikańska.


Wartość wszystkiego zamówienia 35 tramwajów to więcej 314 mln zł, zaś dofinansowanie z Magazynu Operacyjnego Infrastruktura oraz Centrum na miesiące 2014-2020 dla tejże Inwestycji wyniesie około 125 mln złotych polskich.

- Podpisana transakcja na dostawę 35 tramwajów sprawia, że MPK SA rozpoczyna właściwie realizację dziewiątego z organizacji projektu unijnego. Cena każdych unijnych wzorów realizowanych poprzez krakowskiego przewoźnika stanowi obecnie ponad 1,6 mld złotych polskich z czego prawie 1 mld to ośrodki otrzymane z unijnych funduszy – mówił na podpisaniu umowy Rafał Świerczyński, prezes zarządu MPK SA w Krakowie.

- Początek współpracy między Solarisem zaś krakowskim MPK sięga 1997 roku. Zatem oraz właśnie wyjątkowo raduję się, że do stolicy Małopolski przybędą kolejne polskie pojazdy. Tymże wspólnie będą wówczas własne tramwaje

Liczby nowe tramwaje powinny trafić do Krakowa na frontu 2020 rok. Cały układ razem z normą ma stać wypełniony w trzecim kwartale 2020 roku.

- Ogromnie się cieszymy, że wspólnie z bliskim Dostawcą będziemy kontynuować ten świetny projekt. Jestem pozyskany, iż swoje niezawodne, łagodne dodatkowo luksusowe tramwaje zaprojektowane zwłaszcza dla miasta Krakowa będą wspaniale działały zarówno pasażerom jak plus przewoźnikowi

Koncepcja tego kontraktu umożliwi kontynuowanie procesu wycofania z obrotu wagonów tramwajowych z dobrą podłogą. Dzięki temu rozszerzy się liczba tramwajów niskopodłogowych, oraz tym indywidualnym zmieni się łatwość oraz luksus podróżowania w Krakowie, zwłaszcza dla dziewczyn starszych, niepełnosprawnych też rodziców podróżujących z słabymi dziećmi.


Pewne możliwości techniczne tramwaju o marce Tramino Kraków:

Długość całkowita – 33,4 m
Szerokość samochodu – 2,4 m
Ilość mieszkań będących - 80
Całkowita pojemność pojazdu – 227 (pięć6 osób/m²).

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Jak fajnie zorganizować odpoczynek? Jaki mebel do laptopa wybrać?

Konstrukcje stalowe w budownictwie - Eko groszek – czy trzeba z niego korzystać? - Najsławniejsze środki opałowe - streszczenie i zalety.

Umiejętna koordynacja dysputy krok po etapie część 6